27.11.2019, Reshoper
Myšlenka už dávno předtím, než jsem se do nástroje naplno pustil. Původně jsem si jenom dělal jednoduchá API (rozhraní pro programování aplikací, pozn. redakce), která mi ulehčovala práci a používal jsem je k vlastní potřebě. Pak jsem s nimi naučil pracovat pár kolegů z H1.cz, kde dostaly pracovní název “Podstavec Tools” a postupně se rozšířily mezi další SEO konzultanty.
Po nějaké době mi začal padat server kvůli náporu dotazů a bylo potřeba s tím něco udělat. No a tak započal celý příběh Marketing Mineru. Produkt jsme rozšířili, zjednodušili a přidali nové funkce pro SEO specialisty. A také se samozřejmě změnil název na Marketing Miner. Dnes je nám oficiálně již 3 a půl roku.
SEO je dlouhodobá investice, která se mnohonásobně vrátí. Vyplatí se ale pouze trpělivým a těm, kteří k němu mají správný přístup. Pro většinu webů je velmi důležité SEO a linkbuilding řešit.
Nechci omílat stokrát řečené bonmoty, jsem raději na praxi, což se promítne i do mé přednášky. Ale pokud chcete recept na růst, zaměřte se na tvorbu nového obsahu a zlepšování dosavadního obsahu pro své návštěvníky. To je vždy cesta, jak z pohledu organického vyhledávání vyrůst.
Technické SEO není u webu s pár URL k indexaci tak důležité. S velikostí webu ale jeho priorita roste a u opravdu velkých webů (desetitisíce URL k indexaci a více) je často největším kamenem úrazu.
S Jindrou Fáborským jsme loni dělali velký výzkum ohledně stavu české e-commerce z pohledu online marketingu. Tato data budeme letos obnovovat a při té příležitosti jsem měl možnost nahlédnout pod pokličku vývoji organické návštěvnosti českých e-shopů.
Během chvilky jsem tam našel opravdu hodně zajímavých propadů/růstů, ze kterých se dalo inspirovat a když tento fakt spojím s tím, že v ČR téměř nejsou případové studie, zaměřující se na SEO, rozhodl jsem se udělat to.
Místo abych prezentoval jednu případovou studii, budu jich prezentovat desítky, založené na datech a srovnání historického verzus aktuálního stavu webů, ze kterých se ostatní e-shopy mohou inspirovat.
Že existují e-shopy, které jsou schopny při přechodu na novou verzi zablokovat celý web v robots.txt pro vyhledávače (to ještě není nic divného), ale i web nechat takto zablokovaný po dobu dalšího skoro čtvrt roku.
Praktické vhledy do toho, co udělat i co nedělat. Případovky budu hodně ladit tak, aby to nebylo jen o statistikách, ale podrobněji rozebraných změnách na webu, které k navýšení/snížení návštěvnosti z vyhledávačů vedly. Takže snad i dostatek inspirace v tom, co by e-shopy měly dělat, pokud chtějí zapracovat na své viditelnosti ve vyhledávačích.
V oblasti českého SEO není moc případových studií. Naše přednáška by to měla vynahradit, jelikož nebude vycházet z klientů velkých agentur, ale z veřejně dostupných dat o viditelnosti e-shopů ve výsledcích vyhledávání.
Networking - na lidi, kamarády, známé… a na návštěvníky našeho stánku!
© 2022 Reshoper s.r.o., ve spolupráci s projektem Marketing Festival | Obchodní podmínky | Cookies