Na slovíčko s Jurajem Pobjeckým

zpět na výpis článků

23.3.2022,

V Isadore Apparel dokázali, že značku zná nejen každý slovenský cyklista, ale kampaní také oslovili miliony lidí v 53 zemích světa. Marketér roku 2021 Juraj Pobjecký představí na Reshoperu case study a vystoupí s přednáškou Isadore: Brand kampaň, která obletěla svět a zařídila rekordní tržby.

Juraj Pobjecký, Head of Brand Strategy, přitom Isadore Apparel v jednom rozhovoru skromně popsal: „Malá značka s velkými ambicemi a limitovaným budgetem“. To je definice, se kterou se možná ztotožní nejeden majitel e-shopu. Pojďme se tedy inspirovat od značky, která inhouse kampaní dosáhla úspěchu světové úrovně.

Co byste e-shopařům poradil, aby byli se svou značkou úspěšní?

Myslete na rozpoznatelnost a odlišnost vaší značky v kategorii. Pokud budete další značka, která kopíruje generické klišé typické pro vaši kategorii, vaše komunikace nebude fungovat ve váš prospěch.

Rozpoznatelnost a odlišnost značky nemusí být nutně extrémně sofistikovaná. Může to být práce s poutavými grafickými prvky, správné používání maskota nebo výraznější styl komunikace.

Budovat brand může být pro začínající e-shopaře velká neznámá. Jak třeba po roce poznat, že jdu dobrým směrem a neutrácím peníze zbytečně?

V online existuje množství metrik, které se dají sledovat prakticky zdarma a ty mohou pomoci vytvořit si základní obraz.

Předpokladem správného budování značky je zvyšování jejího povědomí a ochoty nakoupit. Můžete si sledovat, jak roste organické vyhledávání vaší značky na Google (Search Volume), jak se mění proti vaší konkurenci (Share of Search) a také jaké procento návštěv tvoří organic a podobně.

Jak důležité je u přípravy marketingové strategie nezapomínat na konkurenci a definovat si, čím se chcem odlišit (např. jako vy tím, že kampaň je vtipná)? 

Spousta průzkumů hovoří o tom, že produktové kategorie jsou mezi sebou principiálně podobné – existuje menší počet velkých značek, které si mezi sebou dělí většinu spotřebitelů, a zároveň platí, že za růstem stojí „light users“ kategorie.

Jednoduše řečeno, pokud chcete růst, potřebujete získávat „light users“, kteří zpravidla nakupují u větších značek, než jste vy. Dáváte jim svým produktem, aktivitami a komunikací důvod ke změně chování?

Máte v týmu profesionální sportovce, bratry Petra a Martina Velitsovy. Vnímáte to pro brand jako výhodu, nebo to byl v něčem spíš stres a závazek?

Určitě je výhoda, pokud mají zakladatelé značky zajímavý příběh. I my máme díky příběhu Petra a Martina lepší možnosti pro PR. Autentičnost a lidskost jsou naše hodnoty, právě ty reflektuje i náš positioning a komunikace.

Zároveň je nutno dodat, že pokud vezmeme v potaz mezinárodní působení, je znalost jejich sportovní kariéry v jednotlivých zemích odlišná.

Lidé se během covidu více věnovali pohybu a sportovní vybavení z obchodů rychle mizelo. Jak moc úspěchu brandu podle vás ta situace pomohla? 

Ano, je to tak, paradocně covidové období přineslo impulz růstu. Rostl celý segment, ale díky našim aktivitám jsme rostli rychleji než konkurence.

Jaké trendy v e-commerce a kolem budování brandu momentálně pozorujete?

Nepovažuji se za trend huntera. Spíš mám pocit, že lidé z marketingu věnují sledování trendů občas až příliš pozornosti, a to na úkor základních principů, které pomáhají růstu, a jsou jasně datové podložené. A i pokud se k nim dostanou nějaké informace z prací Byrona Sharpa, Petra Fielda, Les Bineta, Marka Ritsona apod., tak zpravidla nechtějí věřit tomu, že mohou platit i pro jejich situaci a radši si přečtou články typu „10 digitálních trendů pro příští rok“.

Proč mají lidé přijít na vaši přednášku a na co se mohou těšit?

Mojí snahou bude možná trošku de-mystifikovat složitý až abstraktní pojem „brand building“. 

Co byste chtěl, aby si z ní posluchači odnesli pro svůj byznys?

Chápání fungování marketingu si není třeba zbytečně komplikovat. Základní pravidla fungování jsou vcelku jasná a logická. Ta nejdůležitější si připomeneme a ukážeme na reálné case study, která vyhrála zlato na Effie Awards Europe, evropské soutěži nejefektivnějších kampaní.

Přejít na vstupenky

Stavte se 13. dubna na Reshoperu i vy! Těšíme se v PVA Expo Praha Letňany.

Tým Reshoper


© 2022 Reshoper s.r.o., ve spolupráci s projektem Marketing Festival | Obchodní podmínky | Cookies